Blog

Perfekcyjny wygląd brzucha po trzydziestce– czy to możliwe?

Wszyscy mamy jakieś kompleksy i bywamy niezadowoleni ze swojego wyglądu. Wydaje się to być naturalne w czasach gdy presja piękna napiera na nas ze zdwojoną siłą. W okolicach 30 roku życia, nasze ciało wygląda już inaczej niż jeszcze 10 lat wcześniej. Skóra jest mniej odporna na wahania wagi, a nawet jeśli takowych nie ma – tłuszczyk znajdzie miejsce, aby się odłożyć. Tym miejscem najczęściej jest brzuch. Czy po trzydziestym roku życia, kobiety mogą marzyć o idealnie płaskim brzuchu?

Typy brzuchów

O typach brzucha i świadczących o nich dolegliwościach powstało już wiele artykułów. Większość kobiet, która ukończyła trzydziesty rok życia nie jest zadowolona z wyglądu swojego brzucha, a poziom akceptacji nie jest zależny od tego czy kobieta ma ciążę za sobą czy też nie. Najpopularniejsze typy damskich brzuchów to:

Brzuch typu opona

Czyli tłuszczyk odkłada się nie tylko na samym brzuchu, ale jakby dookoła tej części. Z tym typem brzucha najczęściej mają problemy osoby mające siedzący tryb pracy i niezbyt przywiązujące wagę do aktywnego trybu życia. Najlepszym sposobem na poprawienie wyglądu brzucha jest wprowadzenie aktywności fizycznej i zmiana sposobu odżywania. Jeśli jesteś względnie szczupła, nie ma sensu większe liczenie kalorii. Wystarczy ograniczyć produkty mączne, tłuszcz zwierzęcy i wprowadzić więcej warzyw.

Brzuch „zestresowany”

To brzuch najczęściej wystający wraz ze skóra pozbawioną jędrności. Taki typ brzucha mają osoby, które codzienne posiłki ustawiają pod aktualny poziom stresu. Najczęściej kończy się sporą ilością kawy, gazowanych napojów, fast foodów i dań gotowych zjadanych na szybko w napadzie wilczego głodu. Aby brzuch wyglądał lepiej potrzebna jest gruntowna zmiana trybu życia, łącznie z regularnym wysypianiem się i wprowadzeniem „na sztywno” wartościowych posiłków.

Brzuch po ciąży

Brzuch po urodzeniu dziecka potrzebuje kilku tygodni, aby powrócić „na swoje miejsce”. Złe nawyki nie sprzyjają powrotowi do formy. Najważniejsze to pamiętać nie tylko o dziecku, ale także o sobie – zdrowo się odżywiać, jeść owoce oraz tłuszcze dobre na skórę takie jak oleje roślinne oraz awokado oraz stopniowo i bez stresu wprowadzać aktywność fizyczną.

Perfekcyjny wygląd brzucha

Zdarza się, że nawet bardzo aktywne osoby, spędzające kilka godzin na siłowni tygodniowo nie są zadowolone z wyglądu swojego brzucha. Tu rzeczywiście często bywają niezadowolone te kobiety, które przeszły ciąże, a skóra na ich brzuchu w niczym nie przypomina stanu sprzed ciąży. Aktywność fizyczna i zdrowa dieta sprzyjają ładniejszemu brzuchowi zawsze, jednak on sam jest bardzo podatny na każde zmiany i wprowadzenie niezdrowego produktu. Można to zauważyć w momencie napicia się szklanki napoju gazowanego. Brzuch właściwie w ciągu kilkudziesięciu minut staje się bardziej wystający i bywa, że nawet zarysowane mięśnie niewiele tu pomogą. Szczupła sylwetka nie zawsze gwarantuje płaski brzuch, szczególnie jeśli mamy do czynienia z sylwetką typu jabłko.

Zdrowa dieta i aktywność fizyczna to jedyny sposób na to, aby poprawić wygląd brzucha bez interwencji chirurgicznej. Osoby, które pomimo ćwiczeń wciąż nie mogą przybliżyć się do wymarzonej sylwetki, czasem decydują się interwencję chirurgiczną. Najczęściej jest to liposukcja czyli odsysanie tłuszczu z okolic brzucha. Często łączy się ten zabieg z zabiegiem plastyki brzucha polegającym, w największym uproszczeniu, na wycięciu nadmiaru skóry i ukształtowaniu brzucha na nowo. Oba zabiegi należą do jednych z najpopularniejszych zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej wykonywanych w krajach zachodu.