Blog

Jak się zmotywować do uprawiania sportu?

Sport to zdrowie, nie tylko dla ciała, ale również i dla duszy. Aktywność fizyczna wpływa bowiem pozytywnie również na zdrowie psychiczne. Dosyć sporym problemem staje się jednak motywacja do realizacji wyznaczonych sobie celów czy postanowień. Na samym początku entuzjazm nie opuszcza nawet najbardziej wytrwanego „kanapowca”. Jednak już przy trzecim treningu motywacja często spada tak nisko, że wiele osób rezygnuje z regularnego uprawiania sportu. Dowiedz się, jak poradzić sobie ze zmęczeniem i znaleźć motywację do regularnych ćwiczeń.

Lubię to!

Poszukaj sportu, który lubisz. Zastanów się, co kiedyś lub może bardzo niedawno, sprawiało Ci największą przyjemność. Dzięki znalezieniu odpowiedniej dyscypliny sportowej nie będziesz musiał zmuszać samego siebie do treningów. Jeśli kiedyś uprawiałeś pewną dziedzinę sportu, to najprawdopodobniej wciąż to umiesz i wciąż jesteś w tym dobry. Będzie to zatem twoja motywacja, czyli chęć do wyjścia na trening, a nie rygorystyczny przymus.

Indywidualny trening

Kolejny czynnik związany z preferencjami. Zastanów się, jaki jest dla ciebie idealny trening oraz jakie warunki powinny być spełnione, aby regularne ćwiczenia kojarzyły ci się bardziej pozytywnie. Jedni z pewnością będą preferować relaksacyjną, poranną jogę, a dla innych przyjemnością będzie dynamiczny i męczący fitness. Bywają również tacy, którzy wolą uprawiać sporty zimą. Ale także i tacy, dla których lato to najlepszy czas na znalezienie nowej dyscypliny. Sprzyjającym czynnikiem podczas treningów jest z pewnością ulubiona muzyka oraz korzystanie ze świeżego powietrza.

Siła nawyku

Nie od dzisiaj wiadomo, że umysł człowieka lubi powtarzalność i szybko się do niej przyzwyczaja. Postaraj się zaplanować codzienne lub cotygodniowe treningi, dzięki czemu łatwiej będzie ci znaleźć na nie czas, ponieważ staną się częścią planu dnia. Powtarzając ten sam trening o porównywalnie stałych porach z pewnością po pewnym czasie twoje ciało samo zacznie domagać się jego braku. Na samym początku możesz odczuwać zmęczenie, ale momenty kryzysowe są naturalne i tylko przybliżają cię do zamierzonego celu!

W grupie siła!

Fitness w grupie znajomych może się okazać niebywałą okazją nie tylko do katorżniczego treningu, ale również spotkania w gronie osób, z którymi lubisz spędzać czas. Dodatkowo, dzięki wspólnemu celowi, jakim jest schudnięcie czy wyrzeźbienie sylwetki z pewnością uporasz się z chronicznym zmęczeniem, które będzie dopadać cię przed rozpoczęciem każdego treningu. Wzajemna motywacja wpływa bardzo pozytywnie na samopoczucie, jak również na dotrzymanie postanowień.

Strategia przede wszystkim

Jeśli ciężko jest ci znaleźć odpowiednią motywację do ćwiczeń, pozwól sobie na wdrożenie odpowiedniej strategii. Prawidłowa zdrowa dieta bogata w składniki energetyczne pozwoli ci na pokonanie zmęczenia. Kolorowy strój treningowy z pewnością pomoże w pozbyciu się chandry w okresie zimowym. Dodatkowo, zacznij korzystaj z porad związanych z cyklem dobowym, czyli znajdź najbardziej odpowiedni czas na ćwiczenia i konsekwentnie się go trzymaj. Warto również pomyśleć o podzieleniu zadania na mniejsze części. Dzięki temu łatwiej będzie ci przystąpić do krótkich ćwiczeń po 15 minut, niż do godzinnego bloku fitness.

Regularne uprawianie sportu pozwala na zwiększenie codziennego samopoczucia oraz ogólnego zadowolenia z życia, dlatego też szczególnie polecane jest w wypadku depresji. Częstym powodem braku motywacji jest fakt, że wybrany sport jest za trudny lub postępy przychodzą za łatwo. Dobrym pomysłem jest zatem znalezienie takiej dyscypliny, która będzie odpowiednio dobrana do rozwoju kondycji oraz wytrzymałości. Przydatne może się okazać również łączenie poszczególnych dyscyplin, aby nie było nudno!